Інклюзія дозволяє кожній дитині, не дивлячись на певні інтелектуальні, фізичні, емоційні чи соціальні труднощі, бути залученою до процесу позашкільної освіти та соціалізації. Це дозволяє задовільнити потреби усіх членів суспільства, підготувати осіб з особливими потребами до самостійного життя, забезпечити рівності їхніх прав тощо. Тобто дитина не мусить бути «такою, як всі», оскільки вона отримує беззаперечне право бути «сама собою».
Це вказує на те, що спеціалісти позашкільних освітніх закладів мають набути необхідних знань та компетентностей, що допоможуть їм правильно організувати взаємодію з дітьми, що мають особливості розвитку, а також із батьками цих дітей з метою вирішення проблем інклюзивної позашкільної освіти.