Інклюзія в закладах дошкільної освіти
Мінакова Ірина Валентинівна
Авдєєва Світлана Олександрівна
Профіль інклюзивного педагога.

Інклюзивне навчання розглядає не як задоволення потреб особливих груп учнів, а підхід до всіх учнів і врахування потреб кожного.
Профіль розроблений навколо основних цінностей та рамок компетентності.

Рамки компетентності складаються з трьох елементів: ставлення, знань та навичок. Певне ставлення чи віра вимагає певних знань або рівня розуміння і навичок, щоб застосувати ці знання в практичній ситуації.

Цінності інклюзивного учителя:

1. Цінування різноманітності учнів – різниця між учнями розглядається як ресурс і актив для освіти

2. Підтримка всіх учнів – вчителі мають великі очікування щодо досягнень усіх учнів.

3. Робота з іншими – співпраця та робота в команді – важливі підходи для всіх учителів.

4. Особистий професійний розвиток, викладання – це навчальна діяльність і вчителі відповідальні за своє навчання протягом усього життя.

Ви дізнаєтесь, хто такий асистент вихователя і які завдання постають перед ним.
Вашій увазі алгоритм формування індивідуального освітнього маршруту дитини з ООП та створення інклюзивної групи згідно нової нормативно-правової бази у закладі дошкільної освіти.
На вебінарі висвітлюються такі питання:
1. Від звичайного ЗДО до відкриття інклюзивних та спеціальних груп. 2. Нормативно правова база для ЗДО у контексті інклюзії. 3. Функції, обов’язки, права та документація педагогічних працівників закладу дошкільної освіти. 4. Основні принципи роботи вихователів із дітьми, що мають особливі освітні потреби.
Сьогодення освіти без інклюзивних процесів уже себе не уявляє. Кожен, хто дотичний до освітнього та виховного шляху, навчається розуміти і вирізняти відмінності нових траєкторій вихованців з особливими освітніми потребами. І саме розуміння цих процесів і бажання навчатись, вдосконалюватись і поглиблювати свої знання, бути толерантним, гнучким та професійним – і є шляхом успіху як педагога, так і інклюзії в цілому.