Організація інклюзивної освіти в початковій школі

Війна шкодить здоров’ю дітей та дорослих — і фізичному, і психічному. На жаль, внаслідок повномасштабного вторгнення Росії в Україну багато дітей отримали травми та поранення, які призвели до інвалідності. Ми зібрали матеріали, які стануть у пригоді батькам та освітянам, а також допоможуть малечі адаптуватися до нового життя.

Створити безпечне освітнє середовище – одне з першочергових завдань закладу освіти під час війни. Водночас наявність обладнаних укриттів чи інструкцій – лише частина необхідної безпеки. Розповідаємо про організацію освітнього процесу на засадах рівності та інклюзивності.
В нашому суспільстві досі існує певна упередженість у ставленні до безбар’єрності та інклюзії, пов’язана з низьким рівнем обізнаності населення щодо цієї теми. Як наслідок, маємо певні кліше, ярлики та міфи. В цьому матеріалі розвінчуються найпоширеніші з них.

В статті проаналізовано принципи інклюзивної освіти здобувачів початкової освіти з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої освіти, котрі базуються на таких підходах, методах, формах, як: індивідуальний навчальний план та індивідуальна освітня програма дитини з розвитку академічних знань і життєвих компетенцій; соціальна реабілітація дитини в освітній установі і поза нею; психолого-педагогічний супровід; психолого-педагогічний консиліум; індивідуальна психолого-педагогічна карта розвитку здобувача початкової освіти; портфоліо здобувача початкової освіти з особливими освітніми потребами; компетентність вчителя; тьютерський супровід; адаптивне освітнє середовище; згуртування колективу; формування та розвиток толерантного сприйняття.