НАУКОВО-МЕТОДИЧНИЙ ДАЙДЖЕСТ
"ОСВІТА НА ЗДОРОВ'Я"
ВИПУСК № 06 (2025)

Упорядники:

Світлана Авдєєва

Ірина Мінакова



Комунальний заклад "Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти" Запорізької обласної ради
Кафедра реабілітаційної педагогіки та здорового способу життя

ОСОБЛИВА ДИТИНА

(порушення слуху та зору)

Інноваційні та інформаційно-комунікаційні технології в розвитку мовлення учнів з порушенням слуху (Лещий Н., 2025)

У статті представлено роль інноваційних та інформаційно-комунікаційних технологій у розвитку мовлення учнів із порушеннями слуху. На основі аналізу сучасних програм визначено ефективність використання мультимедійних, мобільних додатків, онлайн-ігор, систем розпізнавання та синтезу мовлення, а також інтерактивних платформ у логопедичній практиці. Особливу увагу приділено адаптації змісту логопедичних завдань до індивідуальних потреб учнів, інтеграції ігрових елементів і динамічної візуалізації, що підвищують мотивацію та якість логопедичної роботи. Розглянуто функціональні можливості спеціалізованих додатків, які забезпечують інтерактивність, індивідуальність, доступність та ефективність розвитку вимовної сторони мовлення в учнів з порушенням слуху.

Posted by Мінакова

У статті розглядаються особливості роботи з учнями з порушеннями слуху . Теоретично проаналізовано та розкрито особливості проведення уроків фізичної культури з учнями з порушенням слуху та надані рекомендації з оцінки власного багаторічного професійного досвіду авторів статті . Робота з учнями з порушенням слуху має бути гнучкою, адаптованою до їх потреб і орієнтованою на формування рухових умінь і навичок та розвиток рухових якостей. Головне, це створення середовища, в якому дитина почувається комфортно, рівноправно та впевнено, подальша робота з учнями з порушенням слуху вимагає врахування емоційних та соціальних особливостей.

Забезпечення безбар'єрності в освітньому процесі для дітей з порушенням слуху (автори: Литовченко С., Кульбіда С., Жук В., Таранченко О., Вовченко О., Литвинова В., Рибак О., Міськов Г., 2024)

У статті висвітлюються ключові аспекти організації освітнього середовища для дітей з порушеннями слуху в закладах дошкільної та загальної середньої освіти.

Досвід навчання дітей з порушенням слуху в Німеччині та Україні в умовах воєнного стану (Воробель Г., 2024)
Метою статті є ознайомлення з особливостями навчання дітей та молоді з порушеннями слуху в Німеччині; ознайомлення з організацією діяльності німецьких різнорівневих закладів освіти; висвітлення нагальних проблем навчання осіб з порушеннями слуху в умовах воєнного стану в Україні, можливостей використання кращого педагогічного досвіду німецьких педагогів у роботі вітчизняних закладів освіти, де навчаються особи з порушеннями слуху.