Формування інклюзивної культури в закладах освіти
Ірина Мінакова, старший викладач кафедри РПЗСЖ
Клас — це екосистема, у якій існує тонкий баланс між авторитетом вчителя і автономією учнів. Цей баланс підтримується системою правил класу і теплими дружніми стосунками між учителем і учнями. Для вчителя важливо розробити план управління класом, у якому всі дотримуються правил, підтримують одне одного і наполегливо вчаться. Це утопія — скажете ви. А от і ні — це цілком можливо. І перший крок: створити правила класу і навчити учнів їх дотримуватися. Не тому, що хтось весь час стежить за ними. А тому, що це важливо для загальної атмосфери класу, де учні діють помірковано та поважають один одного. Тоді правила стають класними в усіх сенсах.
Управління класом може стати справжнім викликом навіть для досвідченого вчителя. Особливо якщо поведінка учнів не зовсім сумлінна. Що робити? Точно не засмучуватися! Адже існують перевірені часом стратегії управління класом, які допоможуть знайти спільну мову, поліпшити дисципліну та мотивувати дітей до навчання.